- Quin cotxet triem ?
- N'hi ha prou que ens agradi el disseny ?
- Què hem de tenir en compte ?
És habitual que,
amb l’arribada d’un nadó, els que sereu
pares us trobeu davant un món moltes vegades desconegut; s’han de preparar moltes
coses per quan arribi el bebè, i això
provoca que us sorgeixin molts dubtes i moltes preguntes. Per aquest motiu, avui parlaré sobre diversos
aspectes que s’han de tenir en compte a l’hora d’escollir un cotxet.
Generalment, a
l’hora de triar un cotxet ens fixem en quin aspecte té, és a dir, quin és el disseny que ens agrada
més. N’hi ha molts de diferents, i és normal que ens hi fixem. Primer de tot,
ens ha d’agradar i, a més, ens ha de resultar pràctic i còmode, ja que no tots
tenim les mateixes necessitats i les mateixes preferències. Ara us explicaré, doncs,
dos conceptes importants que cal tenir en compte a l’hora d’escollir un cotxet
i amb els quals també ens hem de fixar:
1. El plegat del xassís: rodes petites / grans
2.
Un
cotxet amb dues o tres peces ?
- EL PLEGAT del
xassís / rodes.
El xassís és la base del
cotxet, on hi ha les rodes, la cistella (porta-objectes) i el fre. Porta un
ancoratge a cada costat per inserir primer el cabàs, posteriorment la cistella
portabebès (si en té) i, finalment, la cadira.
La majoria són d’alumini i de diferents
aliatges; tot depèn del pressupost o del
resultat final que vulgui aconseguir el fabricant.
En funció del material, el
xassís serà més o menys lleuger, la qual cosa influirà en el pes. Aquest fet
cal tenir-lo en compte si hem de pujar i baixar escales, o posar-lo i treure’l
del maleter del cotxe sovint.
Porta dues rodes al darrere i,
al davant, en pot portar dues o només una (normalment sol ser doble).
De rodes, n’hi ha de petites, de
mitjanes i de grans. Les petites són les més adequades per si, generalment, se
circula per l’asfalt o les voreres, ja que fan que el cotxet sigui més lleuger
i fàcil de controlar. Però, en canvi, les grans són més adequades per portar el
cotxet per camins de terra o de sorra. Podem dir que les mitjanes són “rodes comodí”:
van bé pertot arreu.
Actualment, el que se sol fer és
combinar dues rodes petites al davant amb dues de mitjanes o de grans al
darrere.
Les rodes del davant poden
posar-se fixes o giratòries. En general, per moure’ns pel carrer, el cotxet
girarà millor i ens serà més àgil de controlar si les rodes les portem
giratòries, ja que el terra és llis. Però si anem per camins de terra, més
irregulars, ens anirà millor posar-les fixes per les irregularitats dels
terrenys, ja que aquestes irregularitats provoquen que les rodes s’ensorrin i
que girin amb dificultat, s’encallin, de manera que les rodes fixes no es
mouran i empenyerem el cotxet amb més facilitat.
Finalment, podem dir que les rodes poden
ser de diversos materials: plàstic, goma, neumàtic...
Els dos tipus de
plegat principals són: el de paraigües i el de llibre.
Bé, crec que avui
ja m’he allargat força, no us vull atabalar. En el proper post us parlaré de
les característiques dels dos tipus de plegat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada