Hola. Aquestes cadires s’utilitzen a partir de 9 kg
(aproximadament 9 mesos) fins a 36 kg (uns 12 anys).
Normalment no recomano les cadires que s’usen pels
tres grups, una vegada la cadira del “grup 0” ja no es pot utilitzar. N’hi ha
poques que, com a “grup 1”, tinguin un bona puntuació en seguretat; la majoria
són cadires “grup 2-3” adaptades per “grup 1”. Un bebè de 8 o 9 mesos encara és
molt dèbil i necessita una cadira que el reculli bé. Les cadires que s’han
dissenyat per cobrir els tres grups de seguretat tenen una carcassa més ampla
que les que són només de “grup 1”.
Ara bé, aquest tipus de cadira sí és una bona opció quan ens trobem en el cas citat al post anterior: quan volem treure el nen/a del “grup 1” i encara no arriba als 15 kg. Així doncs, encara pot anar amb arnès o coixí de retenció fins als 18 kg, ja que per a la seva seguretat és millor. També van bé com a segona cadira, si tenim 2 cotxes, o per al cotxe dels avis (si fan trajectes curts).
Vegem-ne alguns models:
- Römer, Xtensafix: Porta Isofix i inclou Top Tether de doble pas al tercer punt d’ancoratge. També té sistema anti-rotació Pivot-Link. Està homologada perquè el nen/a pugui anar amb arnès de 5 punts fins als 25 kg. Després, la farem servir de cadira elevador amb respatller mentre el nen/nena no arribi als 36 kg o 150 cm. Es reclina.
- Cibex, Pallas 2 Fix / Pallas 2: Hi ha el model que porta els connectors Isofix
per posar al cotxe, i la que es col·loca amb el cinturó. Mentre el nen/a no
arriba als 18 kg, s’utilitza amb el coixí de seguretat (que fa com d’airbag
en cas d’impacte), i la base de reclinat. Després treure’m aquestes dues peces
i tindrem la Solution X2 fix / Solution X2, cadira elevador “grup 2-3”, una de
les millors del test europeu. Es reclina.
- Concord, Transformer Pro: S’instal·la al vehicle amb els connectors Isofix
que porta. Fins als 18 kg s’utilitza amb el coixí de seguretat; posteriorment,
com a cadira elevador “grup 2-3”. La guia del cinturó s’obra prement un botó i
es tanca automàticament. La forma del capçal està dissenyada perquè el nen/a
tingui bona visibilitat i estigui còmode quan dorm. No es reclina.
- Britax, Evolva 1 2 3: Se subjecta amb el cinturó de seguretat del
vehicle. L’infant porta l’arnès de 5 punts fins als 18 kg. A partir d’aleshores,
funciona de cadira elevador amb respatller “grup 2-3”. Excel·lent protecció per
al cap, òptima protecció d’impacte lateral. Es pot reclinar.
- Casualplay, Multiprotector Fix: Es pot instal·lar al cotxe amb el cinturó de
seguretat o amb Isofix. Per a “grup 1”,
porta un coixí de seguretat perquè els danys siguin menors en cas d’impacte, així
com també porta un adaptador per al cap. A partir de 18 kg ja podem treure aquests
accessoris i tenim una cadira elevador “grup 2-3”. El seient és extensible i el
respatller es pot reclinar.
- Jané, Montecarlo R1 + Extend: Porta Isofix. A aquesta
cadira elevador “grup 2-3”, podem afegir-li l’accessori XTEND (coixí de seguretat) per poder-la fer
servir com a “grup 1” (fins que el menut arribi als 18 kg). El capçal i el
lateral poden ajustar-se o eixamplar-se per adaptar-se a la talla del nen/a. Es
pot reclinar.
- Chicco, Neptune: Aquesta cadira s’instal·la al cotxe amb el
cinturó de seguretat (fins als 18 kg), i el nen/a va amb l’arnès de 5 punts. A
partir dels 18 kg, es treu l’arnès, i ja tenim la cadira “grup 2-3” amb
respatller. No es reclina.
- Play, Safe One: De la mateixa manera que la cadira anterior, aquesta s’instal·la al vehicle amb el cinturó de seguretat (fins als 18 kg), i el nen/a porta l’arnès de 5 punts. Després es treu l’arnès i es passa el cinturó del vehicle pel respatller de la cadira, com un “grup 2-3”. No es reclina.
Espero que les característiques principals de cada cadira que us he presentat us puguin servir d’ajuda!
#seguretatelsninets
Fins el proper post!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada